Wednesday 20 April 2011

Nephew and nieces

Bila saya mula bekerja, saya tinggal dengan kakcik (kak kedua) dan familinya. Dah tiga puluh berlalu. I luv my nephew and nieces as i watched them grew up tapi disebabkan "incident" ini berlaku, they never call/talk to me.
Apa yang berlaku ialah pada tahun 2009, ialah Mak, kak (kak sulung), kakcik dan suami pergi ke Tawau untuk berjumpa dengan anak saudara lelaki (Fazrin)- masa kecil sehingga tinkatan 1 di jaga oleh mak, ayah (meninggal), kak dan mamat (adik). Pergi ke Sabah, without telling me and acu(adik bongsu). Tidak tahu apa yang berlaku di Sabah, tapi bila balik sini, kakcik and suami melarang anak2nya berkomunikasi dengan saya dan famili. Bila saya dan suami nak pergi haji, mak dan kak suruh saya pergi minta maaf dengan kakcik dan suami. I told them that i did not do anything wrong so why must i ask for forgiveness from them, I should  asked  forgiveness from Allah.  Apa yang dia orang tak nampak ialah Fazrin telah bercakap bohong  mengenai saya dan ibubapanya. Harapan hari ini semoga Fazrin menyesali apa yang dia telah buat dan mohon Allah memberi hidayah padanya.
Sebenarnya apa yang ingin saya katakan ialah "JANGAN BAGI IBUBAPA  MENJAGA ANAK KITA:. Susah bila besar dia tak dengar dan tak hormati cakap kita.

No comments:

Post a Comment